ughangel



Fandoms

  1. Supernatural (2)

Recent works

Recent bookmarks

  1. Public Bookmark *

    Tags
    Summary

    When Dean touches a strange mirror, he's whisked away to one alternate reality after another and it doesn't take him long to realize the universe is trying to tell him something.

    Language:
    English
    Words:
    24,568
    Chapters:
    3/3
    Collections:
    2
    Comments:
    254
    Kudos:
    5987
    Bookmarks:
    1668
    Hits:
    64436

    05 Oct 2019

    Bookmarker's Notes

    DUDE. IH MY GOD.
    ok but like real quick, the reunion? Pretty fucking awful. Rushed, not sexy OR romantic like. Wtf. All this FANTASTIC buildup for literally. Nothing. It’s actually annoying.
    And the twist with the cas looking for a dean, it definitely strike a chord but without the dean/cas established well, it’s like. Almost not as heartbreaking cuz it feels like dean didn’t even really find his cas either.

    Anyway. Onto the goood shit omggg.
    Every world was different and as I kept reading I kept finding myself surprised. I’d thought of a few variations of who was who, and I do love how it states simple just by swapping genders. Then they added Gabriel (once- but it shook things up), Jessica, variations of their parents, and then variations on who was even alive. My fucking favourite were the kids thk (OMG I wish we could have some sort of epilogue where that particular but gets a payoff- deans desire for a family). Honestly it’s almost insulting how bad the ending is in comparison to the rest.
    I loved each and every one, and yeah like every one he spent a decent amount of time with had good lessons to teach. I liked the psychic Sam lol
    I almost wanna rewrote the ending and add an epilogue. I’m not nearly as talented or thoughtful writer as the OP, but maybe I could somehow improve those bits. Prob not in long form but more like a rundown of how things could’ve gone.
    Ughhh but it was so gooood. The payoff was GARBAGEE aahhh boooo
    It’s genuinely upsetting guys. It just felt so rushed, after all the thought that went into the other bits. God.

  2. Public Bookmark *

    Tags
    Summary

    Castiel does not expect the figure model at his drawing class to be so handsome.

    Nor does he expect to sleep with him, know his baby brother, or fall stupidly in love with him.

    Dean does not expect Castiel-the-artist to have nipple rings, volunteer at the library, or become such a huge part of his life.

    But hey, they roll with the punches.

    Language:
    English
    Words:
    13,137
    Chapters:
    1/1
    Comments:
    103
    Kudos:
    3733
    Bookmarks:
    674
    Hits:
    36824

    05 Oct 2019

    Bookmarker's Notes

    Arghh I remember reading this! It’s so cute!
    Do kinda wish we like had more of Cas’ art thing mentioned instead of it being a device that drives the whole story but it’s fine. Everything else is so perfect, in regards to Destiel haha
    One thing that just nagged at me that literally isn’t even that big a deal cuz this is fanfiction is Dean pulling Sam out of daycare without a backup plan in place. Just cuz he doesn’t like Ralphael and his parents. Like if Sam knew it was bad, and the teachers were aware the bullying was a thing, isn’t that better than having absolutely no idea what to do with Sam? If cas hadn’t offered to watch him that one time, what would he have done?
    Also I do like how he called cas and gay reignited their relationship, but a more fic-like thing to do would’ve been to make up an excuse or something to have him over? Maybe I guess not the first time, but remember that bit on Saturday? Where cas is like, oh they don’t need me and deans like nah let’s do shit? Idk maybe it could’ve been more effort on deans part. Tho. To be fair, I do kinda see where he was coming from (but ghosting, and not even like saving the number for later, is a huge dick move)
    Anyway anyway, the library shit was cute, and just them basically co-parenting Sam. Helps that the sex is pretty hot too ;D

  3. Public Bookmark *

    Tags
    Summary

    This is light speed in comparison to the last few centuries of their relationship, but Crowley is barely holding on to his patience.

    Language:
    English
    Words:
    22,379
    Chapters:
    12/12
    Collections:
    8
    Comments:
    1267
    Kudos:
    4945
    Bookmarks:
    1152
    Hits:
    42023

    03 Oct 2019

    Bookmarker's Notes

    Aww that started out so simple and cute with the touching. It’s like. Everything I’ve ever wanted and despite like, what, 2 ‘partners’ rarely ever had. Maybe a bit with dan. But ugh imagine actually giving into the impulse to touch and it actually being reciprocated lmao what’s that like
    Haha but damn yes that was lovely. The lodge they go to is such a perfect setup; I was thinking maybe over a diff fic, how adorable a little Christmas fic would be. This isn’t even really that but just the image of them ‘making love’ in a snowy lodge in Finland is picturesque as fuck and I’m all about jt.

  4. Public Bookmark *

    Tags
    Summary

    Two months after the world didn't end, Aziraphale finds the first dark feather growing in his wings.

    Language:
    English
    Words:
    29,657
    Chapters:
    2/2
    Comments:
    1050
    Kudos:
    6730
    Bookmarks:
    1654
    Hits:
    39753

    03 Oct 2019

    Bookmarker's Notes

    Idk if I’d download this but OMG all the parts with God we’re beautifully written. She had a plan but even she couldn’t guess at Crowley and Aziraphale’s love or something like that.
    This story really has nothing to do with the show but you obviously need to know it for God’s bits to make sense or hit home.
    In terms of the actual relationship I’ll be honest j got more from the god parts than the story itself.
    I think I’m still confused what it means for all angels and demons to be on earth
    Either way, I think this was a fascinating take on religion, but like in the supernatural/Castiel way. You’re seeing it all from an angel (and demons) point of view. Also gods lol.
    No but seriously all of God’s parts where she observes Crowley and aziraphale LEARNING and her loving them. Well written almighty. As I thought to myself you make god appear the way you want her to with the way the other characters interact with her. I stand by that but when it’s wirtten that she loves him (any of them), I genuinely believe it. God is. After all, ineffable (lol tbh I’m pretty sure that word isn’t even used in this)

  5. Public Bookmark *

    Tags
    Summary

    It's like having a curtain pulled back on something he wasn't expecting to see. A surprise punch-and-judy at an up-scale restaurant, a lobster thermidor when he's ordered an ale.

    Crowley's gleefully trying to wrap his head around the fact that Aziraphale is speaking Polari. Because of course he is.

    Or: The Patron Saint of London's LGBT Community is real, and he lives in Soho.

    Language:
    English
    Words:
    5,783
    Chapters:
    1/1
    Collections:
    1
    Comments:
    433
    Kudos:
    6261
    Bookmarks:
    1629
    Hits:
    38358

    03 Oct 2019

    Bookmarker's Notes

    Cute but tbh having that Polari slang j assume and not translated is kinda frustrating cuz while j generally got the point, everyone in the story knew the language so why should the audience be left out?
    And then in the end when aziraphale and Crowley talk it to each other. Ugh. It’s i think a stylistic choice from an author obviously knowledgeable. Still. Not even in the notes man! Wth
    The story itself was nice though